Стартапи в сша і європі стали активно переводити на електрику автомобілі з двс — класику минулого століття і сучасні моделі

29

В америці і європі з’являється все більше стартапів, що пропонують переобладнати класичні машини з двигунами внутрішнього згоряння в екологічно чисті електромобілі. У сегменті є дорогі пропозиції на зразок модернізованих aston martin db6 ($1,3 млн) і porsche 911 зразка шістдесятих років ($337 тис.), а також бюджетні рішення, завдяки яким масові fiat 500 і renault clio стають електромобілями за €8000 і кілька годин роботи.

Джерело зображення: mibro / pixabay.com

Галузь виникла близько п’яти років тому, але протягом останніх двох років вона змогла істотно посилитися за рахунок технічних досягнень в області тягових акумуляторів і електродвигунів. Британський стартап charge cars створювався для переобладнання класичних автомобілів, проте зараз він змінив стратегію. За ліцензією ford компанія виробляє сучасні електромобілі в кузовах mustang зразка шістдесятих років. Наступного року компанія має намір виробити 499 таких машин.

Ще один британський стартап lunaz існує вже три роки. Його спеціалізація-переобладнання класичних моделей на зразок aston martin db6. Ринок тут досить великий, в одних тільки сша подібних машин налічується близько 5 млн.фахівці компанії купують класичну модель на ринку або модернізують наявну у клієнта машину. Проводиться повне розбирання автомобіля, він реставрується, перефарбовується, оновлюється інтер’єр, встановлюється система електроприводу, а запас ходу в підсумку становить близько 400 км. Однак даний напрямок компанія вибрала тільки з тим, щоб здобути популярність, а справжній бізнес, на думку засновника компанії девіда лоренца (david lorenz), вимагає масштабу. Зараз lunaz будує завод в англійському сільверстоуні, на якому буде проводитися переоснащення 1000 дизельних сміттєвозів на рік. Компанія збирається відкрити підприємства в континентальній європі і сша.

У франції тренд задає нове законодавство, згідно з яким з 2025 року у великих містах будуть заборонені дизельні машини старше 2011 року, а париж планує ввести цей закон в дію з 2024 року. Орлеанська компанія transition-one готує комплекти для модернізації шести популярних моделей, у тому числі fiat 500 і renault clio, для тих, хто не може дозволити собі новий електромобіль. Комплект включає в себе акумулятор, електродвигун, силову електроніку і нову приладову панель. При вартості комплекту в €5000 (з урахуванням держсубсидій) така машина має запас ходу в 140 км. Не так погано для міського авто.

Джерело зображення: dimitris vetsikas / pixabay.com

За оцінками рано пігунеде( arnaud pigounides), глави паризької rev mobilities, переведення автомобіля на електрику дозволяє знизити викиди на 60% в порівнянні зі сценарієм, коли стара машина утилізується, а замість неї купується новий електромобіль. Його компанія пропонує переобладнання за ціною приблизно в половину вартості нової машини: зараз на таких умовах вона отримала замовлення на модернізацію 370 легкових машин і 1500 фургонів.

Чотирирічний британський стартап electrogenic спеціалізується на повнопривідних машинах для сільської місцевості — тут головним хітом є популярний серед фермерів land rover defender. Компанія розробляє комплект для їх переобладнання, проте обійдеться він в 20 000 фунтів стерлінгів (майже 2 млн.рулів). За оцінками співвласника компанії стіва драммонда( steve drummond), 36 000 британських ферм потребують повнопривідних машинах, але на ринку просто немає еквівалентних нових електричних моделей.

А ось каліфорнійська zero labs займається відновленням і електрифікацією класичних land rover і ford bronco. Вартість таких машин починається від $350 000, але компанія не може випускати більше 50 машин на рік, тому вона розробляє і ліцензує електроплатформи, які можуть використовувати інші компанії. З ними електродвигуни можуть отримувати ще до 10 тис.машин на рік.