Суд між epic games і apple завершено. Що загрожує app store?

10

У п’ятницю окружний суд каліфорнії оголосив рішення у справі epic games проти apple. За всіма претензіями суддя встала на бік останньої. Крім одного пункту, через який it-гігант може втратити мільярди доларів.

Коротко про судове рішення

Суд визнав, що epic навмисно порушила умови app store, вбудувавши в fortnite власну систему внутрішньоігрових платежів, щоб обійти комісію купертіно. Тому власник магазину не зобов’язаний повертати гру в каталог. Крім того, корпорація отримає компенсацію в розмірі 30% від 12 млн доларів, які встигла заробити epic, поки діяла її платформа покупок.

Також суд не знайшов підтверджень монополізму apple, тому вимога epic відкрити доступ до альтернативних магазинів всередині ос не задоволена. Однак закон став на бік epic в питанні обмеження конкуренції при здійсненні внутрішніх транзакцій. Каліфорнійська компанія більше не має права забороняти розробникам інформувати користувачів про різні методи оплати.

Що це означає для apple?

«яблучний» техногігант отримує значний дохід від транзакцій в app store. Конкретні цифри не розкриваються, але, за оцінками експертів, за 2020-й через платформу пройшли $64 млрд.

Комісія apple з кожного платежу в загальному випадку становить 30%, але розробники з доходом менше одного млн доларів на рік віддають власнику магазину 15%. Таких 98% від усіх девелоперів в app store.

Грубий підрахунок дає $ 9,6 млрд заробітку купертіно від app store. Виручка всієї корпорації в 2020-му склала 111 млрд доларів. Звідси виходить, що магазин приносить 8,6% всього доходу apple. Цих грошей вона ризикує втратити, якщо дозволить розробникам відводити аудиторію на власні системи оплати.

Проте експерти вважають, що судова заборона не так сильно вплине на фінансові показники компанії. Аналітик джин мюнстер вважає, що в гіршому випадку прибуток apple знизиться на 4% протягом наступного року. Але ще ймовірніше, що ефект буде ближче до 1%.

Також незрозуміло, як apple буде виконувати рішення. У ньому сказано, що корпорація не може нікого обмежувати в розміщенні ” кнопок, зовнішніх посилань та інших закликів до дії, які направляють клієнтів до механізмів покупки на додаток до внутрішніх». Але це правило допускає різні трактування. Техногігант може дозволити вбудовувати інтерфейс для повноцінного проведення платежу. Або ж вкаже, що під словом «кнопка» розуміється зовнішнє посилання, яка тільки візуально схожа на кнопку.

Що далі?